مدیریت زمان مهارتهای مطالعه قدرت تفکر
مدیریت زمان مهارتهای مطالعه قدرت تفکر
چگونه دنیای خود را متحول کنیم؟

اول به توضیحاتی در مورد شکل بالا می پردازیم. در این شکل دایره آبی اولین یادگیری یک مطلب است. در این زمان شما مطلب را برای اولین بار یاد می گیرید و اگر آن را تا مدتی مرور نکنید به کلی فراموش می شود. در واقع مهم ترین مرحله فراموشی یک مطلب در ۲۴ ساعت اول پس از اولین یادگیری آن است. شیب فراموشی پس از اولین یادگیری بسیار زیاد است و می بایست هر چه سریع تر اولین مرور انجام شود تا مطلب به کلی فراموشی نشود. پس از دومین یادگیری سطح به یاد آوری مطلب به سطح ۱۰۰% اولیه می رسد و در ادامه با شیب کمتر نسب به بار اول شروع به فراموش شدن می کند. هر دایره سبز علامت یک مرور جدید است. همانطور که مشاهده می کنید شیب فراموشی مطلب پس از هر مرور کمتر می شود تا جایی که پس از ۶-۷ مرور شیب به صورت خط افقی درآمده و مطلب به حافظه بلند مدت شما منتقل می شود و به این راحتی ها آن را فراموش نخواهید کرد!

نکته جالب که گاهی نادیده گرفته می شود اینست که نیازی نیست این مرور را هرروز یا با فاصله های زمانی یکسان انجام دهید. با توجه به کاهش شیب فراموشی پس از هر مرور، فاصله بین مرورها نیز افزایش می یابد. در واقع پس از هر مرور، مطلب مربوطه، زمان بسیار بیشتری در حافظه شما باقی خواهد ماند.

نکته مثبت دیگر اینست که زمانی که برای هر بار مرور می گذارید در مرور بعدی بسیار کمتر می شود زیرا بسیاری از مطالب آسان تر زودتر از دیگر مطالب به حافظه بلند مدت شما منتقل شده و شما بیشتر زمان را صرف مطالبی که سریعتر فراموش می شوند می کنید. بدین ترتیب شما با بیشترین بازدهی از مرورهای مکرر خلاصی می یابید و تنها در موارد لازم و به صورت بهینه به مرور مطالب می پردازید.

امیدوارم متوجه شده باشید مطالب چطور از حافظه شما پاک می شوند و چطور می توانید آنها را در کمترین زمان برای همیشه به خاطر بسپارید.

یکی از معروف ترین و معتبر ترین مکانیزم های یادگیری تاخیری مورد تایید در دنیا، روش سباستین لایتنر (جعبه لایتنر فیزیکی) است. شما می توانید در عین استفاده از این روش خارق العاده، با استفاده از نسخه های موبایل و کامپیوتر جعبه یادگیری لایتنر در هزینه و زمان یادگیری خود نیز صرفه جویی کنید و علاوه بر امکانات فراوان آن نسبت به نسخه فیزیکی، محاسبه مکان و زمان مرور برگه ها را نیز به نرم افزار لایتنر بسپارید.

منبع: نرم افزار لایتنر ماندگار


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ 9 / 8 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

اینجا کلیک کنید


Games.Niksalehi.com